Online testdag

Op vrijdag 29 mei vond de eerste online testdag plaats van de Hospital Hero app. Kinderen in de leeftijd van 4 t/m 9 jaar hebben op het kantoor van ontwikkelaar Zooma de concept versie van de app met succes getest. 

Het testen kon, vanwege de corona maatregelen, niet in het ziekenhuis plaatsvinden. Daarom werd de ziekenhuisomgeving in het kantoor van Zooma nagebootst. Na een korte instructie gingen de kinderen aan het werk. Eerst het uitkiezen van hun lievelingsdier. Daarna met een landkaart en hun lievelingsdier bij de hand, op reis door het ziekenhuis. Onderweg hadden zich allerlei dieren verstopt. Met de app konden de kinderen de dieren vangen en toevoegen aan hun verzameling. Ze kregen zij ook meer informatie over de gevangen dieren.  

De kinderen waren erg enthousiast over het spel. Zeker wanneer er een nieuw dier gevangen werd klonken er geregeld kreten van plezier door het kantoor.  “Door het spel lijkt het net alsof je niet in het ziekenhuis bent”, zei één van de kinderen. “De tijd gaat sneller”, zei een ander kind. “Wanneer mag ik het spel nog een keer spelen?”, vroeg een jongen van 9 jaar.

Aankomende weken wordt er met de testresultaten de laatste hand gelegd aan de MVP (Minimal Viable Product).                                                                 Dat het zoeken naar dieren en scannen van QR-codes leuk is voor kinderen is door de test nogmaals bevestigd.

Met veel enthousiasme gaan wij nu verder!  

offline test 20200306Het was afgelopen dinsdag een drukte van jewelste op de kinderpoli van het LUMC!  Één groepje kids gingen op zoek naar verborgen dieren in het ziekenhuis die zij met een QR-code tot leven kunnen brengen. De andere ervaringsdeskundigen plakten wildedierenstickers. En aan de onderzoekers de schone taak dit alles nauwlettend te observeren en documenteren. 

Een belangrijke dag voor het Hospital Hero-team. Samen met kinderen en ouders werd het eerste offline Hospital Hero prototype getest. Alle opgedane inzichten en ervaringen zullen gebruikt worden om het prototype de komende tijd verder uit te werken met Design for Impact , Zooma App en Naturalis Biodiversity Center.

Deze test is mogelijk gemaakt door de Designscapes subsidie. 

kickoff hopitalheroHoe beleeft een chronische ziekte kind zijn 'reis door het ziekenhuis'? Op vrijdag 24 januari 2020 kwamen ontwerpers, voormalig kinderpatiënten, kinderverpleegkundigen, kinderpsychologen en app-ontwikkelaars samen voor het Hospital Hero project. Onder leiding van Annet Bruil ( Design for Impact) bedachten zij oplossingen om bloedprikken voor kinderpatiënten en hun ouders zo aangenaam mogelijk te maken.

In de komende maanden zal app-ontwikkelaar Zooma in samenwerking met Naturalis de opgedane inzichten vertalen naar een prototype van de app Hospital Hero. Dit prototype zal vervolgens door kinderen, ouders en medewerkers worden getest.

Hospital Hero hoopt spanning en angsten voor medische handelingen te verkleinen door onder andere kinderen beter voor te bereiden op een behandeling in het ziekhuis en de veilige thuisomgeving te verbinden met de ziekenhuisomgeving.

Dit jaar sluiten we af met twee heel goede berichten voor Hospital Hero. Voor ons prachtige project hebben we via Designscapes.eu een subsidie toegewezen gekregen. Hiermee kunnen we de eerste stap zetten in de ontwikkeling van een prototype van de app die we willen laten maken.

Maar dat is nog niet alles.
Tevens is bekend geworden dat we gedeeld winnaar zijn bij Saltro Valley. Samenwerking met het Saltro innovatieteam gaat ons zeker een enorme boost geven.
In het nieuwe jaar gaan jullie hier meer over horen

 

logo karEen fantastische opsteker in december 2018 is dat de Kinderadviesraad van het LUMC wil meedenken met de klankbordgroep over de ontwikkeling van de Hospital Hero app. Hun input van groot belang. Zij zijn tenslotte de experts!